Monday 24 December 2012

Kenapa Nokia?

Harini rasa macam nak buat entri lepas geram iaitu entri yang mengutuk blog2  lain. Tapi dua tiga kali fikir tak jadi sebab takut hati blogger2 lain terluka. Eleh...macam la blog aku ni cantik sangat nak kutuk blog orang. Ok, back to the topic Kenapa Nokia??? Kenapa tidak Samsung??? Atau Sony??? Itulah kalau bab pemilihan handphone.... Aku ni sememangnya pengguna tegar jenama nokia. Sepanjang hidup aku, aku dah guna dua model handphone Nokia iaitu:

1. 2690


2. Nokia 306 (Asha)

(Yang ni latest model yang aku pakai)

Orang mesti tanya "Kenapa pakai Nokia??? Sekarang ni kan musim orang pakai Samsung???". Ya!!! Sebab musim orang pakai Samsung lah aku pakai Nokia. Sekarang ni dah berlambak henfon Samsung orang pakai(Sorry la kpd yg pakai Samsung tu). Jadi aku pilih Nokia lah...

"Aik??? takkan sebab tu je???". Suara-suara sumbang bertanya lagi. Banyak lagi sebab aku pakai Nokia. Yang aku paling suka Nokia ni dia memang pakar bab speaker... Tak taulah...setiap henfon Nokia ni mesti dia punye speaker best. Dan yang Paling penting~....Nokia ni dia tahan lasak. Maksud aku dia lebih tahan daripada henfon lain. Setakat dua kali terjatuh tu....eleh standard je Nokia.....Pengalaman aku sendiri henfon melayan masa aku naik buaian(dah besar pun main buaian lagi). Aku hayun laju-laju tiba-tiba ada bunyi benda jatuh. Rupa-rupanya henfon aku dah jauh terpelanting ke depan (lebih kurang 10 langkah kedepan) arghh.... lan**u. Entah macam mana boleh keluar dari poket seluar aku. Aku pun apa lagi... terus berlari cuba memberi bantuan kecemasan kepada henfon aku. Nasib baik hanya ter"off" dan ada sedikit kesan calar je. Aku pun pernah jugak baling-baling henfon aku kononnya nak buat eksperimen tahap kelasakan. And last but not least........ Aku benci kualiti imej kamera nokia sebab dia tak berapa pakar bab kamera ni. Kalau yang pakar bab ialah sony ericsson, tapi tak tahan lasak. Setakat tu dulu lah.... malas dah nak perah otak nak fikir banyak-banyak.... GTG now......

1 comment: